Alla inlägg den 3 mars 2016

Av Madeleine Sundström - 3 mars 2016 14:58

Någonstans inom mig vill jag tro att allt kommer bli bra, att vi slipper bo trångt, att barnen slipper dela rum eller att den minsta ska behöva dela rum med oss igen!
Jag trivs här och vill bo kvar tills den dagen vi kan köpa något eget!
Jag vill tro att vi kommer få huset sålt någon gång, men någon gång kanske vi får de!!
Just nu är mkt upp och ner men vi får dagarna att gå och tar oss igenom de mesta genom att hitta lösningar!!
Läste idag ett blogginlägg där två personer inte kunde komma överens om deras gemensamma barn och det lilla stackarn hamnade i mitten.. Dom kunde inte komma överens om kläder, vilka veckor barnet skulle sova hos ena föräldern osv.. Men varför ska man behöva bråka så himla mkt för? Man går ifrån varandra av en anledning och det är ju inte barnets fel.. Men man ska inte sätta barnet som Sköld eller använda den.. Det är en liten oskyldig människa och inget redskap som man kan ta fram när man vill genom att hota och ha sig!
Jag har själv ett barn med en annan och vi gick isär när sonen va bara två månader gammal och just då ville jag inge annat än att min son skulle få bo med mamma och pappa tillsammans, men nu är jag glad att vi lever som vi gör, jag har två små flickor med en annan Karl och han har tagit till sig min son jätte bra och syskonen älskar varandra jätte mkt! Men till saken, vi har inte alltid kommit överens om uppfostran och annat men vi har alltid sett till och lösa de! De handlar om att sätta barnet/barnen i första rum och försöka kompromissa!
Det gör vi och de är jävligt skönt att vi kommer så bra överens! Han lever sitt och jag lever mitt!
Vi pratar inte med varandra mer än nödvändigt och de handlar oftast om sonen, men vi är vänner och så vill vi båda att de ska vara för att sonen inte ska fara illa och komma emellan!!
Ne de skulle jag aldrig kunna göra hur arg jag än är på min sons pappa så sätter jag alltid sonen först och tänker mig alltid på hur han skulle må om vi inte skulle komma överens!!

Ha de bra alla och var rädda om varandra, livet är för kort för att bråka och vara arga på varandra!

Höres/ Fru S

Ovido - Quiz & Flashcards