Direktlänk till inlägg 23 maj 2016

cruising,pollen osv

Av Madeleine Sundström - 23 maj 2016 12:59

Hejsan!
Denna helg har varit mysig och trevlig..
Ifredags vart de inte så mkt utan jag bestämde mig för att ta en tripp på Glaesir men när jag hade börjat rida iväg så kom de som ett skyfall över mig och jag ville inte vända direkt eftersom jag hade ju faktiskt åkt dit för att ta en tripp, så red en bit till innan jag bestämde mig att rida tillbaka då jag började bli rätt så blöt om kläderna ;)
Så for hemåt för ett varmt bad och mys med familjen!

Lördagen bestod av att Elias vart upphämtade av Tom (som han har väntat och längtat) i raggarbilen och vi hoppade in i vår bil för att åka in till stan för att inhandla en present till mannens brorsdotter som hade fyllt 2 år.
Sen mötte vi upp resten av familjen nere vid scheele och gick på marknaden där döttrarna fick en varsin t-shirt av oss då sonen fick en av mor och tom =) Sen åkte vi hemåt för att handla, hem och fixa mat, packa bilen och äta mat för att sedan åka in och kolla på en massa fina bilar..
Träffade på en massa folk man inte hade sett på länge och de va jätte trevligt =) vissa önskar man att man hade kunnat fått snackat mer med men men nu är de som de är..
vi åkte hem så vi va hemma till kl.21 så de vart inte allt för sent för barnen, eftersom vi har fasta rutiner på när dom ska sova så blir de lätt att dom blir trötta och skrikiga och gnälliga men inte i lördags!
När vi hade lagt barnen så myste jag och karln resten av kvällen innan vi gick och la oss!

Miley hon är jätte duktig på att gå på pottan eller toaletten =) Inte en enda olycka sen nästan 4 dagar tillbaka =)
jätte duktig när vi åker iväg och har börjat säga till när hon behöver kissa =) vi är så stolta över henne, så numera har vi bara ett blöjbarn vilket är skönt =)
Dom stora barnen är ute och röjer på gården medans den lilla ligger och tar sig en tupplur och jag har städat och håller på med tvätten här hemma, men måste snart åka fram till affären och inhandla till maten idag!
Jag har så mkt känningar av pollen så jag klarar knappt av att vara ute :( och eftersom jag har tid hos allergimottagningen på torsdag för en ny utredning så får jag inte ta medicin :( så just nu är de tufft, till och med på nätterna.. förra året hade jag inte samma problem men nu är den värre än värst...
den är inte rolig alls..
Väntar och väntar på att få nå samtal ifrån nått av alla ansökningar jag har skickat till men än så länge är telefonen tyst.. Har bara hört av från min gamla chef som personlig assistens men där har jag inte sökt och om jag ska in till vården igen så vill jag så hemskt gärna testa hemtjänsten då jag har provat de andra.. Måste ju prova sig framåt för att se vad man passar att jobba som...
Elias har jag satt på simsskola i sommar så väntar och ser om jag får den tiden jag har önskat mig..
flickornas dagis plats är klara och jag känner mig lite ledsen över att dom ska börja dagis och jag måste ut i jobb livet, då jag har levt i min egna lilla bubbla i nu 3år så känns de konstigt att dom inte kan vara hemma med mig mera i höst och min stora grabb börjar skolan i höst.. Så himla sjukt.. stanna tiden.. jag vill inte att den ska rusa iväg mer.. Måste även fixa karlns 30 års present då han snart fyller.. herregud.. stoppa tiden nu..

aja ne nu måste jag ut och fixa nätet på stutsmattan så barnen kan hoppa..

Hörs/ Fru S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Sundström - 15 juni 2016 15:04

känner verkligen att humöret är på topp :) (trots dåligt med sömn) Dom ringde mig idag och frågade om jag kunde jobba lite ihelgen :) och självklart säger man inte nej till de :) pengar behövs ju och så blir de ju lite extra då jag inte behöver ta ...

Av Madeleine Sundström - 13 juni 2016 17:08

jag har fått tre underbara barn som bråkar, leker, myser och är kärleksfulla mot varandra så finns även en enorm saknad och längtan efter att få ge dom ett till syskon! Jag sa förut att de ABSOLUT inte skulle bli mer men man längtar efter magen, spa...

Av Madeleine Sundström - 12 juni 2016 19:56

Det känns att man har varit ute hela dagen.. Varit i stugan sen förmiddags.. Ögonen vill helst bara slå igen just nu ;) Men efter en mysig helg så är de dags för en ny vecka och från och med imorron börjar sonen på simskola så varje dag ska han nu ...

Av Madeleine Sundström - 10 juni 2016 14:52

Ibland så kan jag känna mig otroligt utbytt och oduglig.. Jag duger inte till nå.. Jag är glad att karln vill ha mig som fru iaf.. Just nu är jag så ledsen.. Ord kan inte förklara.. Jag håller tårarna inne.. Aja sonen har iaf åkt till sin far...

Av Madeleine Sundström - 7 juni 2016 21:41

i torsdags och fredags så jobbade jag två introdagar på hemtjänsten i åsgrändsgruppen då dom hade ont om folk till söndagen! Så efter man slutade i fredags så åkte jag hem i min ryckiga bil och hämtade hunden och sen åkte vi upp till stugan där fami...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards