Alla inlägg under oktober 2015

Av Madeleine Sundström - 28 oktober 2015 06:30

God morgon!
Här hemma är vi verkligen uppe före tuppen jag och den lilla ;)
hon har fått för sig att vi ska kliva upp kl.4 på morgon.. Jag är dock inte lika sugen på de ;)
Försöker få henne att somna om i ca 1 timme men sen är de bara att ge upp och inse att hon inte

har en enda tanke att somna om alls :P men men jag skulle aldrig byta ut de liv jag lever idag :)
Jag älskar mina vackra barn som jag har lyckats skapat =) mina små underverk =)
Dom må vara trotsiga, bråkiga och få mig att vilja slita av mitt hår vissa dagar men gud så mkt jag älskar dom

och skulle aldrig vilja leva utan någon av dom.
Igår så tog vi oss en tripp med bilen igen =) Elias ville se hur de kändes när mamma va ute och körde på vägarna och han tyckte att de gick bra =)
Ihelgen vart de mkt körande :P körde först i fredags och den turen vart längre än va vi hade räknat med men de gick ju och hem kom vi till slut och sen i lördags så va vi upp till kopparberg och då körde jag dit och till subway i Arboga =)

Resten utav biten fick karln köra då jag inte va redo att köra in på gården och parkera men de gjorde jag igår och det gick bättre än vad jag hade räknat med, dock fick jag mina två första kärring stopp men de va för att han skrämde livet på mig :P Idag så blir de inge bilåkandes då jag ska in till Köping och göra riskettan som är skit tråkig men den är man tvungen att gå så lika bra att göra den direkt så man slipper den, sen ska jag planera lite med min gubbe om när jag ska ta halkan! Eftersom jag har tre barn så är de ju inte bara och bara utan jag behöver ju skjuts dit samt någon som iaf tar den minsta så då får gubben ta ut en pappa dag och köra iväg mig :P sen får dom väl sysselsätta sig i v-ås på bästa sätt tills jag är klar :P
Annars så rullar dagarna på här hemma, den minsta håller på och ska få tand nr 2 och är gnällig men dom andra två är glada och friska :)
jahapp nee nu ska jag ta och mysa till barnkanalen med mina två minstingar medans den största sover fortfarande :) snart kan vi iaf gå ut till vardagsrummet :P
Aja men ha de bäst tills nästa gång :)

Höres/Fru S

Av Madeleine Sundström - 15 oktober 2015 11:16

God dag ?
Här hemma börjar den minsta och största barnet bli sig själv igen efter sprutan i tisdags! Känns riktigt skönt faktiskt, den minsta grät mer eller mindre hela dagen igår och va riktigt missnöjd och den största han har gnällt om att han har haft ont i armen och inte varit sig själv, men nu så är dom bättre och piggare och gladare ? idag kör vi på en tvättdag så kör jag en städdag imorron istället :)
På lördag måste vi ut till stugan igen för att kolla upp om de läcker vatten i systemet eller va de nu va, vet att de va nått med vattnet att göra iaf!
Men annars blir de väl inte så mkt, vi ska försöka hitta på nått med barnen.
Nu ska man snart börja med lunchen åt barnen och senare till middag blir de pannkakor vilket barnen älskar så måste göra en dubbelsats ;) annars räcker de inte till matlåda imorron ?
Och på måndag är de äntligen dags för handledarkursen :) som jag har längtat :) så förhoppningsvis blir de lite körning nästa helg :) jag bara längtar att få sätta igång igen :) då blir de inte mkt körande för min man när vi ska någonstans ;) då är de jag som sitter bakom bilen :) ne nu ska jag fixa lunch åt mina älskade barn :)

Höres/ Fru S

Av Madeleine Sundström - 13 oktober 2015 06:57

god morgon!
Här hemma är jag vaken tillsammans med båda dom små medans den största sover än! Här hemma kliver vi upp varje dag före innan ens tuppen har vaknat till liv ;) inte konstigt att man håller på och somnar varje kväll i soffan ;)
Idag ska jag ta med min sonen in till stan för lite mor och son dag :) han ska få handla nått för sina pengar och så ska vi ta en fika :) ska bli så trevligt så :) sen har vi ju sprutor som ska tas idag och mvc ska jag in till och ordna till det med mina p-piller :)
Ska snart ta och snygga på mig lite och klä på mig och dom små :)
Just nu ligger vi och myser i våran säng men ska snart ta och förflytta oss :) har ju lite och fixa innan de är dags för oss att börja gå ;) ?
Jaha ne dags att sätta fart lite ?

Höres/ Fru S

Av Madeleine Sundström - 12 oktober 2015 10:05

jaha då har ännu en helg försvunnit och inte har de skett så mkt faktiskt!
Imorron är det först BVC som gäller :) både Elias och Lilly ska få sprutor, Elias ska få sin 5 års spruta och Lilly ska få sin 5 månaders spruta! Tiden går så fort :) ska bli spännande och se om hon bryr sig om sprutorna denna gång! Hon brydde sig inte förra gången, då satt hon bara där och tittade ;) och så får vi se hur Elias reagerar, han har aldrig tyckt att de här med sprutor är någon hit!
Sen på eftermiddagen blir de in till stan då jag har mvc tid! Ska byta tillbaka till mina cerazette, den billiga varianten är ju bara skit! Blödigt i över tre veckor och mått dåligt!

Idag får vi besök av bästa mamma och mormor :) men först så ska barnen ut en sväng :) så de är väl lika bra och klä på dom :)

Hörs/ Fru S

Av Madeleine Sundström - 9 oktober 2015 10:50

här hemma har de redan blivit pappahelg för sonen och vi andra har inget planerat förutom att karln ska hålla på med bilen så vad jag och små flickorna ska göra vet jag inte! Idag måste vi iaf handla hem lite men annars bara lugn dag! Har påbörjat nästa veckas matlista så den är klar ? här hemma måste vi köra med de och det funkar skit bra faktiskt :) slipper jag stå dag för dag och försöka fundera ut vad vi ska äta! Så himla skönt faktiskt :) och på tisdag så har vi BVC besök med både den minsta och största barnet och båda två ska få spruta och jag har tid hos bm i Köping eftersom vi inte har fått någon ny här i kolsva och jag måste har nytt recept av cerazette då den billiga varianten inte funkar och jag har blödigt i snart 1 månad i streck! Så snart blir de ordning och reda, har redan börjat med dom då jag hade kvar en förpackning kvar innan vi bestämde att vi ville ha ett till kärleks barn :)
Just nu tittar jag på Pippi tillsammans med små flickorna och den minsta börjar bli hungrig IGEN ;) matvrak ;)
Jaha ne plikten kallar :)

Höres/Fru S

Av Madeleine Sundström - 5 oktober 2015 19:29

Nu har denna helg flugit förbi och måndagen har även den gått :) imorron är de tisdag och förhoppningsvis dagis för barnen. Ska dit så dom får ta dagisfoto iaf och sen får vi se om dom blir kvar :) allt hänger på sjukdomar. På Mileys dagis har dom haft en epedemi med höstblåsor och svinkoppor och tur nog så har barnen varit hemma i tre veckor så dom har klarat sig :)
Denna helg har bestått av att plocka ur lekrummet och flyttat ut leksakerna till en hörna i vardagsrummet och satt upp en vägg i lekrummet som numera är Lillys rum :) där sov hon första gången inatt :) kändes konstigt att inte höra hennes andetag under natten men hon kan ju inte sova hos oss förevigt heller ;) lika bra att vänja henne tidigt så de inte blir som Elias ;) han kunde inte somna i sitt rum och va tvungen att somna i soffan eller sov i vårt rum!
Aja ne barnen ska in i duschen och sen ska dom i sängs :)
Höres/ Fru S

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards