Alla inlägg under december 2012

Av Madeleine Sundström - 19 december 2012 08:05

God morgon!
Utanför så faller snön och på tv så visas det Pettson och Findus :-) vi har nyss ätit lite frukost och planeringen är i full gång till nya lägenheten :-) på fredag åker Elias hem till sin pappa och vi får hämta hem nycklarna till nya lägenheten :-) så vi ska hämta hem ett köksbord och stolar och sen åker vi till Ikea för att köpa hem våran nya säng :-) sen blir det väl att köra över lite saker! Sitter och tänker ut vad vi ska köpa från Ikea sen efter jul :-) kommer bli perfekt i den nya lägenheten :-) jag bara längtar tills vi har flyttat in helt :-) med våra saker som blir vårat nya hem :-)
Jaha Ang jul då :-) på söndag så ska vi förbi mormor och ha lite julfirande hos henne sen åker vi vidare till Kopparberg och firar jul med Örjans underbara familj :-) sen på måndag så åker vi förbi fellingsbro och hämtas Elias som ska fira jul med sin pappa där hos sin farmor sen åker vi hem och duschar och snyggar till oss för att sedan åka hem till mamma och äta och fira jul där :-) sen på tisdag blir det hem till pappa och fira jul där :-) sen får det vara nog med julfirande för detta år :-) jaha ne nu ska jag återgå till planeringen :-) måste in på Ikeas hemsida och kika lite ;-)

Höres/M

Av Madeleine Sundström - 17 december 2012 11:29

Halloj!

Här om dagen satt jag och tittade på en film som heter Älska mig och när jag tittade på den så insåg jag hur stark jag är som person! Det här handlar filmen om:

Alice är mobbad och utsatt av ett gäng flickor i skolan. Hon skriver av sig i sin dagbok men berättar ingenting hemma. Trakasserierna blir bara värre och efter att ha blivit utslängd från en fest vill inte Alice leva mer och det finns olika sätt som det kan sluta på.

Sen jag va liten har jag blivit mobbad, när jag va mindre så va jag mkt mulligare än vad jag är idag och då gick många i skolan och kallade mig fettis,tjockis osv och sen gick jag ner i vikt och då va jag för smal istället tyckte dom, kallade mig för anorexibarn,spinkis osv... Jag hade inte många vänner men va glad för dom få jag hade, jag satt oftast själv i matsalen eller så sket jag i att äta.. kunde gå en hel dag i skolan utan att äta för att jag va hellre hungrig istället för att sitta själv.. Jag tog mig igenom alla åren i skolan.. Idag när jag tänker tillbaka så undrar jag hur personerna som mobbade mig skulle må om dom själva hade suttit i min sits..

Jag tycker att alla mobbare ska se på filmen Älska mig och ta sig en tankeställare att alla är inte lika starka utan vissa väljer verkligen den vägen att ta sitt liv, den vägen som är den enklaste vägen för att slippa smärta och för att slippa bli ännu mer mobbad!

Så ta er en riktig tankeställare och sätt er in i personen som blir mobbad sits. Det är inge kul, man mår bara dåligt.. och man behöver inte vara populär för att bli accepterad för den man är, man behöver inte mobba för att ha vänner, man blir inte älskad utan man blir bara hatad! Tänk på de innan ni mobbar en nästa gång!

Ville bara säga de, för de är nått som sitter i mitt huvud!

Nu ska jag fixa lunch till min son sen ska vi ut med hunden <3


Höres/ M


Av Madeleine Sundström - 10 december 2012 09:03

God morgon!
Igår så var det andra advent och då städade vi,bakade,handlade,slog i julklappar och fick hem min älskade lilla prins som hade varit hos sin pappa ihelgen. Efter vi hade ätit så tog vi oss en tur till Skinnskatteberg för att köpa granen som jag hade hittat på fb :-) så det blev en gran i år och Elias va så duktig när vi åkte dit och hem :-) höll sig vaken hela vägen :-) väl hemma så blev det att klä den och Elias va med :-) han va så duktig och han tyckte verkligen att det va kul :-P
Om 2 veckor så är det julafton :-) gud så fort tiden går och snart så hämtar vi nycklarna till nya lägenheten :-) tiden går så fort :-)
Jaha ne nu ska jag mysa med prinsen innan vi ska ut med hunden i kylan!

Höres/M

Av Madeleine Sundström - 5 december 2012 07:34

God morgon!
Idag fick Elias vara hemma pga detta jävla väder, blåser fan storm ute och snöar gör det än :-( så vi tar en mysig hemma dag istället :-) med en massa lek och bus :-) får se vad vi mer ska göra ;-) vi har nyss ätit frukost och tittat på julkalendern ;-) så nu ska Elias få öppna ena lucka nr 5 :-) han har ju turen att få öppna på chokladkalender för ena fick han av oss och den andra fick han av Örjans mamma :-) en. underbar person är hans mamma :-) jaha ne nu ska jag ta och dricka te!

Hörs/M

Av Madeleine Sundström - 4 december 2012 16:11

Utanför mitt fönster faller snön hela tiden, och kallt är de, det är ju inte direkt någon värme här inne. Betalar dyr hyra för en liten lägenhet och inte ens bra med värme kan de vara :-/ på irriterande! Skönt att vi snart flyttar :-) har börjat packa lite smått :-) ska packa lite filmer sen eftersom vi tittar via nätet nu ;-) förutom alla beck filmer för dom ska jag ge till Örjans lillasyster, hon ville ha dom och klart hon ska få dom :-) har sett dom så mycket nu :-)
Just nu håller jag på med maten till mig och Elias för gubben min jobbar över så han får äta sen ;-) och så tittar vi på snövit och dom sju dvärgarna :-)
Jaha ne nu ska jag ta och titta till maten och busa med sonen. Ha de gött!

Hörs/M

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards