Alla inlägg under maj 2015

Av Madeleine Sundström - 30 maj 2015 13:07

Hej!
Idag är de dåligt väder ute så vi har nyss kommit hem efter tripp till dollar store och fyndat lite!
Sitter och matar lillfia med de lilla mjölk som man har kvar :(
Har fått börjat ge ersättning efter hon har ätit ifrån båda mina bröst då hon inte blir tillräckligt mätt på av min mjölk då jag inte har tillräckligt :( mår dåligt över att inte ha tillräckligt med mjölk till henne, den närheten man får kan inte beskrivas eller ersättas! Bara dom som ammar själv förstår vad jag menar!
Idag blir de att baka här hemma eftersom de är dåligt väder idag.. Barnen ska få vara med och baka :)
Imorron blir lillfia tre veckor, bara en vecka kvar ungefär tills hon blir en månad, Gud va tiden går fort!
De går för fort så nu får de gärna lugna ner sig lite!

Ne nu ska jag försöka hitta nått att käka!

Hörs/ Fru S

Av Madeleine Sundström - 18 maj 2015 07:51

God morgon!
Idag lät jag min gubbe få sovmorgon medans jag klev upp med tjejerna och efter en stund så klev sonen upp oxå!
Så här sitter man i soffan lite trött faktiskt och kollar på Emil och just fått lillfia att somna om efter tuttande på båda brösten ;) ett riktigt matvrak är hon ;) idag kommer BVC på första besöket :) ska bli så spännande och se hur mkt hon har gått upp :)
Idag blir de att baka, städa och ringa samtal :)
Ne nu ska jag ta och lägga lillfia i vagnen och sen byta blöja på stora tjejen :)

Hörs/ Fru S

Av Madeleine Sundström - 10 maj 2015 20:54

Äntligen är hon här :) känns så overkligt men ändå inte :) just nu ligger hon och tuttar men har somnat, vi blir kvar på bb en natt, har dock hemlängtan men barnläkaren hade inte tid att komma och titta på vår lilla tös idag så imorron åker hem :)
Hem till barnen som jag saknar nå otroligt mkt.
En liten förlossningsberättelse kan jag nog skriva :)

10 maj:
Vaknade upp av att tösen kom in i sovrummet runt halv åtta på morgonen.. Hade haft mkt sammandragningar dagen före men tänkte inte mer på de eftersom jag bara trodde de va förvärkar så jag tänkte att vi iaf skulle få vänta några dagar mer innan vi skulle få träffa henne :) men inte då.. Vaknade upp på morgonen och behövde gå på toa och när jag torkade mig så kom de blod på pappret, inte mkt men lite.. Ringde och pratade med fl och dom trodde de va teckenblödning men att jag skulle hålla koll på de så de inte började blöda för mkt..
Runt halv nio började värkarna komma, men inte jätte ofta men fick andas igenom dom! Halv tio ringde jag in och vi får komma på kontroll..
Fick ligga med ctg och de visade värkar men inte allt för ofta.. Men va öppen 4 cm och blödde fortfarande så vi vart kvar :) äntligen skulle bebis komma.. Men värkarna började göra ont så vi bestämde oss för Eda så fick dropp mot blodtrycksfall.. Gjorde ap ont.. Narkosläkaren dröjde så skulle få en annan bedövning så länge och dom skulle ta hinnorna men vattnet hade tydligen redan gått utan att jag visste de.. Fick bedövningen och en koll och va öppen 6-7 cm.. Men nått hände och på 2 minuter så öppnade jag mig till 10 cm och ville krysta.. Tog i för kung och fosterland och poff så va hon ute :) en liten tös på 3480 g och 49 cm lång :) dock ville vi hem men blir kvar en natt.. Allt har gått bra och vi alla mår bra och längtar efter att få komma hem :) men imorron fm så åker vi hem så fort läkaren har godkänt henne :) nu har jag gjort mitt, fött tre underbara barn. Nu är de slut på barnafödande för min del :)

Nu har ni fått en liten historia :) jag och mannen ska försöka hitta spel på mobilen så vi har nått att roa oss med tills vi ska sova!

Hörs/ Fru S

Av Madeleine Sundström - 8 maj 2015 09:49

Med bara en dag kvar till bf så känns de hopplöst och tro att hon vill komma ut.. Känns som man kommer gå som elefanterna.. Allt är klart och vi är redo för att möta henne nu.
Till och med Elias tjatar om sin lillasyster i magen och vill nu att hon ska komma fast han egentligen önskar att de vore en lillebror istället ;) idag åker Elias till sin far då de är pappahelg för honom och vi ska inte gör så mkt! Idag skulle farfar ha fyllt år så ska åka till graven och tända ljus sen och imorron har mamma sin 50-års fest så då ska vi dit, tösens farmor kommer hit och ska vara barnvakt. Mer än så händer de inte ihelgen.. Just nu håller jag på och väntar på att ugnen ska bli kall så jag får torka ur den, håller på och gör rent den! Jaha ne nu ska jag ta och sätta på mig lite kläder..

Hörs/ Fru S

Av Madeleine Sundström - 4 maj 2015 16:13

Tar och skriver ett litet inlägg innan jag ska börja med maten! Blir bara korv och makaroner idag då vi ska käka grillat imorron :) gött gött!
Dagar rullar på här hemma väldigt långsamt och nedräkning pågår.. Försöker göra allt för att inte tänka och känna efter så mkt men de är svårt! Idag har jag och barnen kört en riktig mysdag inne med en massa film tittande och bus och lek :) är ju inte direkt de bästa vädret ute och nu regnar de oxå!! Tösen hon sover en stund men ska snart väckas och sonen och jag tittar på film.. Märks att de är skit väder ute för man blir ju så otroligt trött! Skulle lätt kunna somna och sova en stund, men måste börja med maten så den är färdig tills mannen kommer hem!
För övrigt så är jag och Mannen lite krassliga men de är på väg och ge sig, som tur är så har barnen klarat sig än iaf och hoppas dom håller sig friska med nu när lillasyster kan komma när som helst :) Elias han är trött på att vänta på sin syster och vill att hon ska komma ut ;) han frågar varje dag om när lillasyster ska komma ut :) go ungen min :) nehe nu ska jag ta och börja med maten så de är klart sen!! Ha de gött alla..

Hörs/ Fru S

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards