Alla inlägg under november 2015

Av Madeleine Sundström - 30 november 2015 08:50

god morgon världen!
Här hemma vaknade jag som vanligt inatt av att mini ville ha mat, gav henne mat och tittar ut genom fönstret och såg stora snöflingor falla :) lycka i barnens ögon imorse :) jag är ingen hitt för snö men vill ha snö för mina barns skull :) det är deras lycka som kommer först :) visst de kanske inte va mkt som föll inatt men de är ju vitt på marken iaf :)
Igår va vi inne i stan och hade adventsmys :) Elias red häst (miley vågade inte), dom byggde pepparkakshus, vi fikade och åkte tuff tuff tåg :) far och Åsa va oxå med in :) riktigt trevligt va de faktiskt :) sen åkte vi och tittade när Göran tände julbelysningen :) så fint varje år :)
Ny vecka och nya utmaningar denna vecka :) det är dags att börja små baka lite till lucia som närmar sig :) fast får se om de blir nå bakning idag, håller på och tvättar och ska plocka undan och städa sen! Fast lugnar mig lite då vi nyss har ätit frukost och barnen dom bygger koja :)
Min älskade är i Köping och jobbar denna vecka så han kommer hem tidigare än va han brukar :) så himla skönt faktiskt ? jaha ne plocka ur diskmaskinen!

Höres/ Fru S

Av Madeleine Sundström - 27 november 2015 09:42

Snart är de fredagsmys :)
Ja det är de verkligen, idag är de fredag och ikväll ska vi mys till en film innan idol börjar :) mannen slutar tidigt och vi ska iväg och handla lite :)
Jag älskar att mannen slutar tidigare så vi får umgås och hitta på något med barnen :)
Igår så plockade jag bort storlek 68 och plockade i storlek 74 istället :) mini börjar bli stor ;) maten börjar mer och mer bli en hitt för henne och ett riktigt matvrak är hon ;)
Här hemma är dom minsta förkylda, så de är väl bara en fråga om när det är Elias och våran tur, förhoppningsvis så klarar vi oss!
Tomtekläder åt barnen är fixade till lucia :) ska bara baka lite ;) vi jul pyntade förra helgen så vi skulle slippa de denna helg ;)
Ska snart ta och vika lite tvätt och sen bygga en koja åt barnen och sen lägga den minsta en stund då hon börjar bli lite trött ?
Vi lever och mår bra :)

Hörs/ Fru S

Av Madeleine Sundström - 18 november 2015 11:53

Jag är verkligen inte nöjd med mig själv, när jag va liten vart jag mobbad för att jag va tjock och efter de vart jag smal och vägde i tonåren runt 50-52 kg ändå vart man utstött för att man inte va tillräckligt snygg vilket har lett till att mitt självföretroende inte är de bästa och inte bättre vart de heller efter jag fick flickorna då kilon sitter kvar och som vägrar lämna min kropp! Vill inte tillbaka ner till 52 kg men ner till 55-60 kg skulle vara skönt! Jag vill inte visa mig i badhus, vill inte visa mig i bikini! Jag lär ligga i vassen nästa år med!

Aja idag är de onsdag och imorron åker Elias hem till sin far en dag tidigare! Här hemma blir de väl städning och sånt som vanligt om jag klarar av de, har så ont i nacke och rygg :( aja men de är bara och bita ihop. Känner att jag är lite negativ idag men de har nog med smärtan att göra!!
Ne ska ta och plocka ur och i diskmaskinen!

Hörs/Fru S

Av Madeleine Sundström - 16 november 2015 18:36

Mitt i all lycka dök de upp i minnet på mig att på lördag är de fyra år sen min farfar tog sina sista andetag i livet. Än idag hade jag önskat att han hade kämpat och haft viljan att andas vidare, min älskade farfar dog av cancer i magen som inte gick att operera bort och en vecka innan hade han sagt till mig att om den inte gick att ta bort då ville han somna in, han fick sin önskan. Än idag så gråter jag av saknaden av han, senast igår så satt jag och tittade på ett fotografi på honom och tårar rann, ibland känns de som de aldrig ska sluta rinna, en del av min kropp vill inte acceptera att hans sista önskan va att somna in, ville ha han kvar, få krama om han mer och prata gamla minnen med han, skapa mer minnen men istället får vi minnas den farfar/pappa/svärfar för den han va och alla roliga tider vi hade. Jag minns än idag samtalet av pappa som ringde och berättade att farfar inte hade lång tid kvar i livet, minns hur han låg där på sängen när vi kom in, vi såg på han och han såg på oss, vi såg han bli sämre och sämre, vi tog gick in en och en och tog ett sista farväl innan vi åkte hem, kom hem och fick kramas med min son och höll tillbaka tårarna, fick ett samtal av pappa som berättade att farfar hade somnat in, min älskade farfar hade valt att ta sitt sista andetag när vi inte såg! Jag minns när de va min tur att gå in till honom och ta farväl, minns att jag smekte hans varma kind och pussade hans panna och kramade om han och så tog jag hans hand och viskade i hans öra " älskade farfar, du kan nu somna in, jag lovar dig att jag ska ta hand om pappa, vi ska hjälpas åt att ta hand om varandra, men framför allt så ska jag ta hand om pappa, så farfar somna in nu, jag älskar dig och saknaden efter dig kommer att evigt vara stor, jag säger inte farväl utan bara ett hej då." sen tittade jag en sista gång på han och sen släppte jag hans hand och gick därifrån! Jag minns allt som igår, jag minns hur liten han såg ut när han låg där på sängen och bara väntade på att änglarna skulle komma och hämta honom. På lördag åker vi ut till graven och tänder ett ljus på årsdagen, fyra år av saknad har snart gått men känns som igår ? älskade farfar jag hoppas du har de bra däruppe. Du är saknad här nere!

Av Madeleine Sundström - 16 november 2015 09:27

idag firar jag och maken pappersbröllop dvs att vi har varit gifta i två år :) varje år har ett namn och detta år är de pappers ;)
Eftersom vi har barn så hittar vi inte på något speciellt utan vi äter lite extra gott och myser lite! Som vilken dag som helst förutom lite extra god mat ;) man behöver inte alltid göra nå speciellt utan så länge jag får ha min man vid min sida så är jag nöjd :)
Här hemma så kliver vi upp tidigt på morgon nu för tiden, sonen har kommit på att kliva upp runt 6 tiden på morgon :/ varför vet jag inte!
Just nu har dom största byggt en koja och ligger i och den minsta hon sover en liten stund och jag ska snart sätta mig och plugga lite :)
Efter lunchen ska jag och mina små fika lite, dom önskade glass och jag ska ta en bit rabarberpaj som mannen gjorde igår :) för övrigt så blir de bara mys och bus med barnen idag :) får se om vi kanske tar oss ut en sväng.

Jaha ne plugga lite innan den minsta vaknar upp ?
Höres/ Fru S

Av Madeleine Sundström - 8 november 2015 12:41

idag är de fars dag och här hemma ska vi fira de med lite fika sen när prinsen min kommer hem ifrån sin far :) pappan i huset fick ett litet farsdags paket av barnen :) och igår fick han sin bröllopspresent av mig lite tidigare, vi firats egentligen bröllopsdag nästa helg men tyckte att han behövde klippa håret ;) så han fick en hårtrimmer av mig :) denna helg har de inte hänt mkt alls, den minsta åkte på hög feber i torsdags och hade de även i fredags så vi bestämde att inte åka iväg och handla eftersom hon hade feber, i lördags så åkte jag och flickorna med Åsa till både dollar och ÖB :) de va trevligt :) sen när vi kom hem vart de matlagning sen åkte vi in till stan för att handla hem lite nödvändigheter! Sen gick gubben ut med min far i garaget och jag vart själv med flickorna! Va skönt när han kom in sen så vi kunde mysa och prata lite :)
Snart är denna helg slut och en ny vecka väntas! Får se va som sker i veckan med mina fina ? pappan i huset ska jobba och den äldsta ska iaf till dagis någon dag har jag bestämt mig (så länge de inte går nå skit där dvs)!
Just nu är man rastlös av sig så jag vet inte riktigt vad man ska göra faktiskt! Söndagar borde byta namn till tråkigaste dagen ever!!

Aja ne klä på sig lite iaf! Ha de gött!
Hörs/ Fru S

Av Madeleine Sundström - 3 november 2015 10:21

Halloj.
Idag är de tisdag och dagar bara flyger fram tycker jag!
På torsdag så är de dags för att göra risktvåan(halkbanan), ska bli skönt att bara fokusera på körningen och pluggningen sen :) har redan bokat uppskrivning och körning :) övning ger färdighet sägs de ju ;) fast nu har man inte kört på två dagar så de känns mindre bra :( tror jag måste säga åt min Karl att de kanske är dags att köra en sväng idag :) pluggningen går bra, försöker sätta mig så mkt som de går på vardagarna, går lite sisådär när man är själv med tre barn men dom stora leker för de mesta och den minsta springer runt i gåstolen och försöker jaga sina syskon ;)
Här hemma leker barnen och den minsta har just vaknat! Ska snart gå och hämta den lilla och sen fÅr vi se vad som händer :)

Hörrs/ Fru S

Ovido - Quiz & Flashcards