Alla inlägg under februari 2015

Av Madeleine Sundström - 26 februari 2015 09:30

Idag är de torsdag och imorron är de äntligen helg :) ska bli skönt med helg med maken.
Igår beställde jag hem ett nytt lego spel till Elias eller till oss alla faktiskt :)
Så hoppas de kommer hem idag :) vi har ju nästan klarat av andra lego spelet :)
Idag så blir de mys med barnen eftersom Elias åker till sin far imorron så vi har bara Lill tösen hemma!
Och så ska vi bära tillbaka tösens säng in till hennes rum igen, hon har spenderat en vecka i vårt rum då hon sov så dåligt i flera nätter och jag behövde sova.. Men nu är hon inne i sin vanliga rytm så då åker hon tillbaka :) har ju världens bästa bärhjälp :) dvs min älskade son :) så nu tjatar han om att bära in sängen ;)
Och så ska han få hjälpa mig och skruva ihop bulans säng :) på söndag är de 9 veckor kvar, Gud låt tiden gå fortare nu :)

Aja efter en liten uppdatering nu så ska jag ta nya tag och sätta fart ;)

Vi hörs/ Fru S

Av Madeleine Sundström - 23 februari 2015 09:55

Denna vecka så har barnen sportlov och de betyder Inge dagis och sova så länge vi vill :) så himla skönt :) vi tar dagarna som dom kommer helt enkelt :) har Inge planer alls :) idag kommer spjälsängen hem till knodden och sen är de bara blöjor och kläder som ska fixas :) de ska packas ner både storlek 50 och 56 då man aldrig vet hur stor eller liten knodden blir.. :)
Om 10 veckor är jag beräknad och vi alla längtar efter att få träffa den lilla :) de är så skönt att detta är min sista graviditet :)
Ne nu ska jag mysa med mina älskade förkylda barn ?

Hörs/ Fru S

Av Madeleine Sundström - 20 februari 2015 10:16

...som tusan efter att få föda liten, på söndag kör vi 10 veckor kvar! Känns som en evighet tills dess men man får väl bita ihop ;) har de mesta klart :) måste bara kolla över kläderna och tvätta lite och handla blöjor,nappar och lite sånt! Ska bli mysigt med en liten här hemma :) Elias längtar och tjatar och frågar hela tiden när bebis ska komma och lägger huvudet på magen för att lyssna ;) Miley är ännu för liten för att förstå nått :) blir spännande och se hennes reaktion sen :) idag bär de av in till stan efter Örjan har kommit hem och efter vi har ätit :)

Tösen är på väg att bli sjuk tror jag om de inte är tänderna som spökar så de har varit tre nätter med jätte dålig sömn, så de ska bli skönt att få sova imorron bitti!
Ne nu ska jag kolla ut vad barnen ska få för lunch :)

Hörs/ Fru S

Av Madeleine Sundström - 18 februari 2015 19:46

Ibland så känner vi oss bortglömda, ibland snurrar tankarna för mkt och de gör att man blir lätt deprimerad eller rättare mer sagt mer ledsen faktiskt.. Försöker prata mkt med min Karl men ibland får jag mindre svar än vad jag vill.. Pratar mkt med min mamma gör jag.. Ibland behöver man prata ut! Hur länge kan man gå utan att öppna munnen??? De är frågan..

Dagarna rullar på och denna dag så har man varit trött som tusan då tösen krånglat som tusan inatt!! Fast de kan bero på att dom inte följer de jag har sagt på dagis ang hennes sovtider.. Så ska prata med dom när lovet är över!!

Ne kolla på farmen och ta de lugnt!
Hörs/ Fru S

Av Madeleine Sundström - 13 februari 2015 10:06

Halloj.
Nu va de ett tag sen man skrev här..
Tänkte skriva några rader i väntan på att Elias pappa ska komma och hämta honom för en pappahelg!
Har påbörjat städningen här hemma iaf! Plockat i och ur diskmaskinen och startat den, startat tvättmaskinen, resten tar jag sen när Elias har åkt!

Dagarna rullar på här hemma och bulan den växer så de knakar!
Sista graviditeten och den är hemsk :( foglossning, förvärkar, trötthet osv..ska bli skönt när de är över sen men i tre månader kan jag väl stå ut ;)

Ne nu ska jag mysa med barnen!

Hörs/ Fru S

Ovido - Quiz & Flashcards