Alla inlägg under september 2013

Av Madeleine Sundström - 29 september 2013 11:55

Idag blir Lill tösen redan 2 veckor, för 2 veckor sen vid denna tid så va vi på väg hem med en liten nyfödd Miley :) en förlossning som tog 3 1/2 timme från första värk till hon kom ut :)
2 barnsmor är man nu för tiden och de märks och känns i kroppen men jag kan inte vara nå annat än lycklig :)
Idag kommer prinsen hem efter en helg hos sin pappa och jag saknar skrutten jätte mkt <3
Ska försöka lägga mig ner och vila en stund innan han kommer hem så man orkar med bus och lek :)

Imorron ska vi lämna Elias hos sin mormor då vi ska till hudkliniken i v-ås med Miley och sen kl.16:15 så är det Bvc tid :) ska bli spännande och se hur mkt hon har gått upp på en vecka och hur lång hon har blivit :) :) :)
Och på tisdag börjar hjärtat jobba igen och Elias ska till dagis och jag o Miley ska ner och hälsa på min gamla lärare :) för övrigt så blir de lugnt :)

Aja ne ska försöka planera lite mat för denna vecka så man har de fixat.

Hörs/M

Av Madeleine Sundström - 22 september 2013 18:17

... En vecka är tösen idag, tänk så fort tiden går :)
Denna vecka har bestått av mkt besök och besökande.. Men idag så har vi bara varit hemma och myst och tagit de lugnt. Faktiskt riktigt skönt måste jag säga.. Denna vecka som kommer så ska Elias till dagis efter många veckors ledighet :) tror nog att han behöver de ;) och sen till helgen så ska vi till Kopparberg då de är marknad och vi ska ju även passa på och hälsa på familjen Sundström dvs Mileys farmor,"farfar" och morbröder och faster :) ska även titta om vi hittar något till barnen på marknaden :)
Ne nu ska jag mysa med grabben då tösen sover :)

Ha de gött.
Höres/M

Av Madeleine Sundström - 16 september 2013 11:01

Ja äntligen är hon här :) våran lilla Miley :) här kommer en liten förlossnings berättelse :)

Allt började i lördags som vilken dag som helst. Hade mina vanliga mensvärkar och brydde mig inte så mkt mer om de. Vi åt frukost och gjorde oss klara för att dra hem till morsan för att gå ner på stan där de va höstmarknad :) gick ner och kollade lite, vidare förbi tivolit och efter några timmar senare så bar vi av till Max för att äta. Kände Inge mer än att jag bara fick i mig en halv hamburgare. Vi va väl hemma igen runt 18 tiden och runt 20 så började jag känna att jag fick ont men försökte inte tänka mer på de. Men runt 21 tiden kände jag att de va dax att åka in ifall de va värkar. Så väl framme fick vi ligga med ctg-kurvan och 40 min senare kom hon in och tittade, jovisst va de på g :) klockan va då 22:35 och värkarna kom med 3-4 min men va bara öppen 3 cm fortfarande.
Men inskrivna fick vi bli och i väntan på att få byta rum så vankade jag omkring och va säker på en lååång förlossning. Men runt halv tolv fick vi byta rum och då började värkarna komma oftare och nu mer ondare och ondare. Runt kl.00 så bad jag Örjan att kalla in personal då jag kände att jag ville trycka och sakta men säkert kom hon in och skulle kolla och mkt riktigt värkarna hade övergått till krystvärkar. Men eftersom vattnet inte hade gått så gjorde de ondare och krysta eftersom hinnan inte riktigt ville spricka men tjofs så vart de som en lättnad och efter nästa krystvärk så va våran lilla Miley ute :) vägde 3618 gram och va 50 cm lång :) frisk med 10 tår och tio fingrar. :)
Öppnade mig 7 cm på 1 1/2 timme :) så stolt :) nu är vi hemma och mår bra :) Elias är en stolt storebror :)

Ne nu ska jag vila med tösen innan nästa måltid :)

Ha de gött. /M

Av Madeleine Sundström - 13 september 2013 10:17

Imorgon är bf-dagen här och när bebis vill komma de får vi se!
Än verkar det inte som liten har bestämt sig för att komma ut till oss och storebror!
Slemmiga slemmis håller på att går hela tiden så nu håller vi tummarna på att vi slipper gå över tiden allt för mkt! Inatt har jag haft maraton lopp på toa tror jag nog bestämt. Sprungit och kissat hela tiden! Ska bli så skönt att slippa behöva gå på toa så mkt!!

Snart så åker Elias hem till sin pappa för en pappa helg och vad vi ska göra de vet jag inte!! Ha tråkigt som vanligt när Elias inte är hemma och nu vågar vi inte åka för långt heller eftersom vi inte vet när den lilla vill komma ut!!
Men vi tar gärna emot besök ;)
Ne nu ska jag ta och klä på sonen och ta de lugnt!!

Höres/M

Av Madeleine Sundström - 12 september 2013 15:15

God eftermiddag!
Nu va de några dagar sen jag skrev men orken har inte funnits till.
I måndags va vi iväg till bm för kontroll. Bebis mådde bra och likaså jag :) mitt järnvärde hade gått upp mkt så jag är nöjd, hon gjorde även en kontroll på mig och jag va öppen 3 cm och mjuk :) så hon retade lite och efter hon hade varit där så släppte lite av slemproppen men Inge mer förutom att jag hade mina vanliga mensvärkar, tisdag hade jag teckenblödning och mina mensvärkar och igår va vi in på kontroll igen eftersom jag är så trött på att ha såhär, hade hoppats på att jag hade öppnat mig mer så dom kunde ta hål på hinnan men de hade jag inte men hon retade mkt så inatt har jag haft mensvärk nästan hela tiden och likadant nu med, så fort jag är uppe och rör mig och så släppte hela slemproppen idag, Gud så mkt den där slemproppen är ;) så sakta men säkert så närmar vi oss en förlossning ;) men när vet vi inte utan liten kommer när den vill ;) Elias har iaf fått vara hemma från dagis denna vecka ifall de skulle sätta igång!
Jaha ne snart ska jag börja med maten och sen ska jag in i duschen :)
Nu har ni fått en liten uppdatering!

Höres/M

Av Madeleine Sundström - 3 september 2013 17:49

Gud vad jag längtar tills bebis kommer så man kan få andas normalt och bli piggare och slippa detta illamående.. Är hungrig men så fort jag för i mig nått så tar de stopp :( fått i mig en yoghurt nu till middag iaf..
Och denna halsbränna jag har ska vi inte skoja om. Fy fan... Den vill jag inte ens ge till min värsta fiende. 11 dagar kvar nu till bf men tror att jag kommer gå över tiden denna gång med, gick ju över 12 dagar med skrutten så varför skulle denna vilja komma ut tidigare? :(

Ne ska lägga mig en stund innan hunden ska ut sen ska jag in i duschen!!

Höres/M

Av Madeleine Sundström - 2 september 2013 09:55

Igår så gick vi in i v.39 och ifredags trodde vi att de va dax.
Värkar som kom med 8 minuters mellanrum hela dagen och gjorde ont :( men bebis bestämde sig att bara jävlas lite och ge mig en massa smärta en hel dag och gosar kvar inne i magen istället! Ja jag har iaf öppnat mig en cm, bättre än ingenting. Men tror nog vi inte kommer få gosa med bebis på ett bra tag, blir nog att gå över tiden denna gång med är jag rädd för :( lever med min ständiga halsbränna som även har börjat gjort besök på nätterna :/ mindre skoj...
Ny vecka har vi kommit in i och idag är Elias ledig från dagis så vi har en mysdag som startade tidigt.

Aja ne orkar inte skriva mer.
Höres/M

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards