Alla inlägg under mars 2014

Av Madeleine Sundström - 31 mars 2014 17:58

Nu är det ca en månad kvar tills det är dags att ta sitt pick och pack ifrån denna lägenhet och denna stad till byhålan kolsva :) längtar tills vi har fått kommit i ordning i nya lägenheten, ut och gå bro rundan :)
I torsdags så åkte vi till kolsva och tog hand om pappa o Åsas hus samt hundar, vi åkte hem i lördags kväll och då hade jag en enorm hemlängtan ;) kom hem och rensade en massa skit och snart dags att ta tag i packningen på allvar men de tar vi efter Elias har fyllt och efter vi har firat honom :) så denna vecka ska det bakas här hemma :)
Tänk att det snart 4 år sen man låg inne med värkar och ut till världen vill han snabbt :) och nu är han världens bästa storebror till lilla Miley :)
Elias har slutat med blöja på dagarna och han är jätte duktig, det är bara nr2 som han har så svårt att göra så idag fick han hjälp, lite microlax så satte magen igång, så nu förhoppningsvis så blir de bättre i magen på han och han lär sig att göra de på toa istället för att hålla sig i nästan en vecka!

Ne nu ska vi ta och mysa lite innan det är dags att ge barnen kvällsgröt/macka..

Hörs/ Fru S

Av Madeleine Sundström - 23 mars 2014 11:50

God dag!
Nu va det min tur att bli sjuk och som jag visste så skulle det slå till hårdare än va mina förkylningar brukar men det är väl för att jag har klarat mig så många gånger medans resten av familjen har varit sjuka :( så just nu orkar man inte ett skit, ligger i soffan och mår blä, det är tur att jag har min man som hjälper mig med barnen och imorron får han förmodligen vara hemma från jobbet.
Gud va jag längtar till flytten men längtar inte till att få bosätta oss i husvagnen nästan en vecka, katterna få bo kvar i lägenheten så länge och dino hos pappa och Åsa och sakerna i deras garage och i huset!
Men det blir skönt sen när man väl är på plats i nya lägenheten och sakerna är på plats :) men först så ska vi fira Elias som snart fyller fyra år! :) min stora kille :) ne nu är det fika time här hemma så nu har jag inte tid att skriva mer, skriver mer senare om jag orkar.

Hörs/ Fru S

Av Madeleine Sundström - 19 mars 2014 19:24

Är verkligen stolt över vår dotter :) hon hade gått upp bra på två veckor och följer sin egen kurva på längden, på vikten har den gått upp lite men hon ligger bra på kurvan. Idag så fick hon sina sprutor och första sprutan så suckade hon men när hon fick andra sprutan så vart hon ledsenmen bara i ca 5 sekunder för storebror kom springandes och gav henne en tröstande kram så vart hon nöjd och tyst, hade bästa mamma/mormor med som hjälp och barnen fick träffa sin mormor vilket uppskattades väldigt mkt :) så på lördag ska vi dit och mysa medans karln i huset ska hem till pappa/morfar/svärfar och fixa bilen!! Nu håller tösen på att somnar efter en jobbig och gnällig dag men det är ju pga sprutorna så idag har hon fått mer uppmärksamhet och Elias har fått mindre, men jag har förklarat för han och vi får ta igen de ihelgen så kan Örjan ta miley :) <3
Imorron väntas dagis igen och under tiden han är där så ska jag och miley hem och mysa med hennes faster och lilla kusin som vi inte har träffat på länge pga sjukdomar här och därborta, men nu är vi friska och krya och det ska bli så mysigt :)
Ne dax att mysa ner sig i soffan och titta på vädret sen farmen sen Sveriges mästerkock och sen Greys :) sen kryper vi ner till säng för några timmars sömn :) <3

Hörs/ Fru S

Av Madeleine Sundström - 17 mars 2014 11:38

Denna helg har bara flugit iväg känns det som ;) Elias har varit hemma hos sin far och haft de bra, vi andra har spenderat dagarna i kolsva i stort sätt ;) Inge nytt där inte :) va och firade farsan igår och han vart glad för sin present :) fixade en fotobok med en massa gamla minnen :) bilder på oss barn och barnbarnen :) ibland kan man lyckas :) körde iväg ännu mer till tippen från vinden så nu är det i stort sätt bara kläder och leksaker som är kvar som jag inte vill kasta eller sälja iväg :) och det ska man snart köra iväg det hem till farsan! Flytten närmar sig med storm steg och ska bli så skönt att slippa vägen här utanför och grannar ovanför som går som ett par elefanter och möblerar om mitt i nätterna .. Visst de blir mindre men det kan vi stå ut med ett tag :) än så länge så behöver Lill tösen inte eget rum :) viktigare att Elias får det!
Och snart fyller min älskade son år :) helt sjukt va fort tiden går :) <3

Jaha ne dax och fixa käk till sonen <3

Hörs/ Fru S

Av Madeleine Sundström - 13 mars 2014 16:20

Här hemma rullar dagarna på, barnen är i stort sätt friska nu och det är karln med men jag vet inte om det är min tur nu eller om det är pollen jag reagerar på!! Det är bara och vänta o se!
Karln är på väg hem från jobbet och Miley blundar en stund, Elias tittar på sitt barnprogram, potatisen står på spisen och fiskgratängen står i ugnen så jag har lite tid och tänkte skriva några rader!!
Mkt planer är det kring flytten och packat lite smått har vi gjort.. Det närmar sig sakta men säkert och imorron ska vi åka och hämta hem Elias nya säng, vi tycker att det är bättre med en loftsäng till Elias då hans rum är mindre och då kan man få in saker under sängen och han ville ha den och vi fick den till bra pris :)
Imorron är det fredag och pappa helg för Elias och vad vi ska göra de vet jag inte än! På söndag ska vi iaf hem till farsan som fyller år :) längtar efter att få se hans min när han får sin present, det är inget man direkt kommer på att man önskar sig men väldigt praktiskt är de :)
Miley har kommit in i nån hemsk period så på nätterna äter hon typ var tredje timme ibland oftare, så man är rätt död då man inte har chans att lägga sig under dagarna då Elias är hemma! Miley sover inte mkt på dagarna så man får inte många chanser.. Annars då?? Jo sonen blir snart 4 år :) stora killen och miley blir 6 månader om två dagar :) usch stanna tiden dom börjar bli så stora nu :)) jaha ne nu ska jag mysa med sonen!!

Hörs/ Fru S

Av Madeleine Sundström - 7 mars 2014 12:43

Idag så dök farsan present upp i brevlådan =) Super nöjd faktiskt är jag =)
Snart kommer mannen i huset hem och vi gör inge annat än att längtar efter honom.
Idag så ska vi åka förbi fk och för jag måste fixa lite papper och lämna in papper och sen
så åker vi till öb en sväng och kikar =) och sen blir de hem och fixa käk och senare på em så

åker vi iväg till kolsva en sväng.. Vi ska förmodligen sova en natt i husvagen men jag vill känna först

hur kallt de är där inne eftersom tösen är förkyld och elias hostar fortfarande och mannen är oxå på väg

att bli sjuk, tror även jag är snart på väg att de bli de men hoppas att jag klarar mig ifrån de!


I onsdag så vart de en tur till barnakuten igen :( fast denna gång va de inte med Elias utan de va med Miley..

Hon hade åkt på samma skit som Elias och fick problem med andningen så vart att sitta där i flera timmar, hon

fick inhalera 3 ggr och sen fick hon kortison och dom tog även snabb sänka på henne och den låg bra så de kändes skönt. Va hemma runt 00 tiden på natten efter att ha åkt förbi mamma och hämtat min prins som fick spendera kvällen hos sin mormor! väl hemma så somnade Elias direkt men tösen ville inte sova utan hon va vaken bra länge innan hon somnade så runt 01 gick vi in och la oss, tror klockan va de ;) va lite trött efter att ha sovit först dåligt hela förra vecka pga Elias och sen nu vart de med Miley, men efter 2 mornar med sovmorgon och mer sömn så börjar man känna sig som människa igen :P Just nu sover hon och Elias käkar yoghurt och jag ska ta mig lite mjölk och coco pops =)
Fredag idag och de betyder helg och sovmorron för min del =) då mannen kliver upp med barnen och låter mig sova =) kunde inte ha träffat en bättre man faktiskt <3 kärleken till honom växer sig starkare för varje dag och snart så flyttar vi till en lägenhet i kolsva och bara väntar på att huset i kopparberg ska bli sålt så vi kan köpa oss ett hus i kolsva istället! Och Elias 4 års dag närmar sig så i slutet på denna månad så ska man inhandla presenter oxå =) Fan helt sjukt va fort tiden går egentligen!
Jaha nee nu ska jag sätta mig i soffan med min plutt och äta lite och titta på barnprogram!

Hörs/ Fru S

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards