Alla inlägg den 12 maj 2014

Av Madeleine Sundström - 12 maj 2014 16:03

Ibland så måste man lägga sitt ego åt sidan och tänka på andra!
Ibland måste man ta sig en rejäl tankeställare innan man säger nått för vissa ord kan såra en otroligt mkt, ibland gör man det medvetet och ibland gör man de omedvetet!
För en vacker dag så kanske inte just den personen man har sårat att förlåta en när man ber om ursäkt!
Idag är det så lätt att såra folk, barn sårar varandra genom att stöta ut någon, tonåringar sårar genom mobbning och vuxna sårar genom ord! Dom enda som egentligen inte sårar är dom äldre!
Jag har lärt mig att ord sårar mer än va man tror, jag har själv sårat folk då jag inte tänkt mig för innan jag öppnar munnen men har inte egentligen menat nå illa och så har jag blivit sårad själv av ord! Mobbning gör ont då jag i typ hela mitt liv blivit mobbad så jag vet exakt hur ont de gör och barn har vi alla varit!
Jag vet inte vad jag vill ha ut av de här jag skriver utan det är väl nog mer att man ska inte ska mobba någon för ens utseende, om den som mobbar tycker jag ska bli mobbad själv för att få känna hur de känns, ingen är perfekt och ingen förtjänar att bli mobbad! Ne tänk er ett steg längre innan ni öppnar munnen och försök tänk er in i den andra personens liv hur man skulle må om de hände en själv! Jag har legat och tänkt på de sen igår och va bara tvungen att få lätta på hjärtat!
Det finns så många sim sårar varandra idag, tänk istället att ingen är perfekt!

Nu ska jag fixa mat till min fina underbara familj som jag har, kunde få mkt bättre än dom jag har idag <3
Örjan, Elias och Miley jag älskar er mer än vad det kan beskrivas, för er skulle jag gå över eld och vatten för, just för att ni ska få de bästa <3

Hörs/ Fru S

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards