Direktlänk till inlägg 16 november 2015

Från lycka till sorg

Av Madeleine Sundström - 16 november 2015 18:36

Mitt i all lycka dök de upp i minnet på mig att på lördag är de fyra år sen min farfar tog sina sista andetag i livet. Än idag hade jag önskat att han hade kämpat och haft viljan att andas vidare, min älskade farfar dog av cancer i magen som inte gick att operera bort och en vecka innan hade han sagt till mig att om den inte gick att ta bort då ville han somna in, han fick sin önskan. Än idag så gråter jag av saknaden av han, senast igår så satt jag och tittade på ett fotografi på honom och tårar rann, ibland känns de som de aldrig ska sluta rinna, en del av min kropp vill inte acceptera att hans sista önskan va att somna in, ville ha han kvar, få krama om han mer och prata gamla minnen med han, skapa mer minnen men istället får vi minnas den farfar/pappa/svärfar för den han va och alla roliga tider vi hade. Jag minns än idag samtalet av pappa som ringde och berättade att farfar inte hade lång tid kvar i livet, minns hur han låg där på sängen när vi kom in, vi såg på han och han såg på oss, vi såg han bli sämre och sämre, vi tog gick in en och en och tog ett sista farväl innan vi åkte hem, kom hem och fick kramas med min son och höll tillbaka tårarna, fick ett samtal av pappa som berättade att farfar hade somnat in, min älskade farfar hade valt att ta sitt sista andetag när vi inte såg! Jag minns när de va min tur att gå in till honom och ta farväl, minns att jag smekte hans varma kind och pussade hans panna och kramade om han och så tog jag hans hand och viskade i hans öra " älskade farfar, du kan nu somna in, jag lovar dig att jag ska ta hand om pappa, vi ska hjälpas åt att ta hand om varandra, men framför allt så ska jag ta hand om pappa, så farfar somna in nu, jag älskar dig och saknaden efter dig kommer att evigt vara stor, jag säger inte farväl utan bara ett hej då." sen tittade jag en sista gång på han och sen släppte jag hans hand och gick därifrån! Jag minns allt som igår, jag minns hur liten han såg ut när han låg där på sängen och bara väntade på att änglarna skulle komma och hämta honom. På lördag åker vi ut till graven och tänder ett ljus på årsdagen, fyra år av saknad har snart gått men känns som igår ? älskade farfar jag hoppas du har de bra däruppe. Du är saknad här nere!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Sundström - 15 juni 2016 15:04

känner verkligen att humöret är på topp :) (trots dåligt med sömn) Dom ringde mig idag och frågade om jag kunde jobba lite ihelgen :) och självklart säger man inte nej till de :) pengar behövs ju och så blir de ju lite extra då jag inte behöver ta ...

Av Madeleine Sundström - 13 juni 2016 17:08

jag har fått tre underbara barn som bråkar, leker, myser och är kärleksfulla mot varandra så finns även en enorm saknad och längtan efter att få ge dom ett till syskon! Jag sa förut att de ABSOLUT inte skulle bli mer men man längtar efter magen, spa...

Av Madeleine Sundström - 12 juni 2016 19:56

Det känns att man har varit ute hela dagen.. Varit i stugan sen förmiddags.. Ögonen vill helst bara slå igen just nu ;) Men efter en mysig helg så är de dags för en ny vecka och från och med imorron börjar sonen på simskola så varje dag ska han nu ...

Av Madeleine Sundström - 10 juni 2016 14:52

Ibland så kan jag känna mig otroligt utbytt och oduglig.. Jag duger inte till nå.. Jag är glad att karln vill ha mig som fru iaf.. Just nu är jag så ledsen.. Ord kan inte förklara.. Jag håller tårarna inne.. Aja sonen har iaf åkt till sin far...

Av Madeleine Sundström - 7 juni 2016 21:41

i torsdags och fredags så jobbade jag två introdagar på hemtjänsten i åsgrändsgruppen då dom hade ont om folk till söndagen! Så efter man slutade i fredags så åkte jag hem i min ryckiga bil och hämtade hunden och sen åkte vi upp till stugan där fami...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards