Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av Madeleine Sundström - 14 oktober 2014 14:26

...jag är så trött på folk som har ett fast jobb som säger åt en att söka jobb och hur enkelt de är att få ett jobb.. Kan lova er att de är fan inte enkelt.. Det finns en som står mig nära som har sökt jobb som tusan men utan framgång, då bestämde han sig för att utbilda sig till kock men inte ens där fick han nå framgång men nu efter flera års kämpande så är han ute i arbetslivet och det är jag så stolt över, han är nog den som förstår mig att de inte är så lätt att få ett jobb idag. Inom vården så utnyttjar dom en mest.. Får först jobba som vikarie i flera år sen hamnar på laslistan och då sänker dom ner ens timmar så man knappt jobbar längre, har man tur så får man fast jobb.. Jag har sökt en del jobb nu under tiden jag är mammaledig eftersom Miley snart ska börja dagis men får ändå ett nej.. Kan lova att det tar på psyket att få en massa nej hela tiden.. Om man inte sitter eller har suttit i denna sits själv så kan man inte förstå..

Aja ne nu har jag sagt mitt..
Hörs/ Fru S

Ovido - Quiz & Flashcards