Direktlänk till inlägg 10 maj 2015

Äntligen

Av Madeleine Sundström - 10 maj 2015 20:54

Äntligen är hon här :) känns så overkligt men ändå inte :) just nu ligger hon och tuttar men har somnat, vi blir kvar på bb en natt, har dock hemlängtan men barnläkaren hade inte tid att komma och titta på vår lilla tös idag så imorron åker hem :)
Hem till barnen som jag saknar nå otroligt mkt.
En liten förlossningsberättelse kan jag nog skriva :)

10 maj:
Vaknade upp av att tösen kom in i sovrummet runt halv åtta på morgonen.. Hade haft mkt sammandragningar dagen före men tänkte inte mer på de eftersom jag bara trodde de va förvärkar så jag tänkte att vi iaf skulle få vänta några dagar mer innan vi skulle få träffa henne :) men inte då.. Vaknade upp på morgonen och behövde gå på toa och när jag torkade mig så kom de blod på pappret, inte mkt men lite.. Ringde och pratade med fl och dom trodde de va teckenblödning men att jag skulle hålla koll på de så de inte började blöda för mkt..
Runt halv nio började värkarna komma, men inte jätte ofta men fick andas igenom dom! Halv tio ringde jag in och vi får komma på kontroll..
Fick ligga med ctg och de visade värkar men inte allt för ofta.. Men va öppen 4 cm och blödde fortfarande så vi vart kvar :) äntligen skulle bebis komma.. Men värkarna började göra ont så vi bestämde oss för Eda så fick dropp mot blodtrycksfall.. Gjorde ap ont.. Narkosläkaren dröjde så skulle få en annan bedövning så länge och dom skulle ta hinnorna men vattnet hade tydligen redan gått utan att jag visste de.. Fick bedövningen och en koll och va öppen 6-7 cm.. Men nått hände och på 2 minuter så öppnade jag mig till 10 cm och ville krysta.. Tog i för kung och fosterland och poff så va hon ute :) en liten tös på 3480 g och 49 cm lång :) dock ville vi hem men blir kvar en natt.. Allt har gått bra och vi alla mår bra och längtar efter att få komma hem :) men imorron fm så åker vi hem så fort läkaren har godkänt henne :) nu har jag gjort mitt, fött tre underbara barn. Nu är de slut på barnafödande för min del :)

Nu har ni fått en liten historia :) jag och mannen ska försöka hitta spel på mobilen så vi har nått att roa oss med tills vi ska sova!

Hörs/ Fru S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine Sundström - 15 juni 2016 15:04

känner verkligen att humöret är på topp :) (trots dåligt med sömn) Dom ringde mig idag och frågade om jag kunde jobba lite ihelgen :) och självklart säger man inte nej till de :) pengar behövs ju och så blir de ju lite extra då jag inte behöver ta ...

Av Madeleine Sundström - 13 juni 2016 17:08

jag har fått tre underbara barn som bråkar, leker, myser och är kärleksfulla mot varandra så finns även en enorm saknad och längtan efter att få ge dom ett till syskon! Jag sa förut att de ABSOLUT inte skulle bli mer men man längtar efter magen, spa...

Av Madeleine Sundström - 12 juni 2016 19:56

Det känns att man har varit ute hela dagen.. Varit i stugan sen förmiddags.. Ögonen vill helst bara slå igen just nu ;) Men efter en mysig helg så är de dags för en ny vecka och från och med imorron börjar sonen på simskola så varje dag ska han nu ...

Av Madeleine Sundström - 10 juni 2016 14:52

Ibland så kan jag känna mig otroligt utbytt och oduglig.. Jag duger inte till nå.. Jag är glad att karln vill ha mig som fru iaf.. Just nu är jag så ledsen.. Ord kan inte förklara.. Jag håller tårarna inne.. Aja sonen har iaf åkt till sin far...

Av Madeleine Sundström - 7 juni 2016 21:41

i torsdags och fredags så jobbade jag två introdagar på hemtjänsten i åsgrändsgruppen då dom hade ont om folk till söndagen! Så efter man slutade i fredags så åkte jag hem i min ryckiga bil och hämtade hunden och sen åkte vi upp till stugan där fami...

Ovido - Quiz & Flashcards